My Fav. Place

Saturday 19 May 2012

Di keheningan pagi yang gelap

kisahku tempoh hari.........

Di kehengningan pagi yang gelap
Rutinku seperti biasa
bangun pagi untuk mencari rezeki
mata terbuka dalam keadaan terpisat2
alarm berbunyi dengan kuat
memaksa ku bingkas bangun dari tilam
kaki malas untuk melangkah
hati berat lebih pada bantal, tilam yang empok
ku lihat si kecil sedang nyenyak di sana
hati tak sampai untuk menyapanya
ku biarkan dia nyenyak di buai mimpi
nanti ku angkat masuk ke kenderaan
ku capai tuala lalu ke tandas
bersiram dengan terlalu pantas
sebab jam sudah menunjukkan pukul 7 lebih
oh, aku bangun lewat lagi
akibat keletihan yang teramat sangat
ku lihat di luar jendela terlalu gelap
hati kecil berfikir mungkin langit gelap sebab hari nak hujan
oh tidak mengapa , ianya perkara biasa
aku bersiap dengan baju untuk cari makan
pakaian lengkap beserta tudung juga
ku capai barang2 si kecil dan kunci dengan pantas
ketika ku selak tabir pintu cermin
aku menggarukan kepala
mengapakah hari terlalu gelap??????
kenapa ????????
apakah ????????
bagaimana??????
soalan bertalu talu di benak fikiranku
aku pusing menuju ke meja
ku lihat jam di telefon 1 lagi
dan masih berfikir
sambil lihat jam dinding pula
dan masih berfikir sejenak
ohhhhhhhhhhhhhhh, tak mungkin!!!
tak mungkin pak meon...................
kenapa ini berlaku?????????
baru ku ingat!!!!!!!!!!!!!!
selepas telefonku jatuh malam semalam
ku tidak set kan alat penggera dan jam dengan betul
aku hanya tekan ok, ok, dan ok
bila penggera tertera kepada 715 am
aku terus bingkas bangun kerna ku sangkakan ku sudah terlewat
rupa rupanya ..sah!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
aku bersiap seawal 5 pagi untuk pergi ke tempat kerja
walhal jam baru pukul 5 pagi, dah tentu ayam pon sedang lena di reban
aku dapat rasakan aura kesengalan ku itu
kalau ku kene lempang pasti berbuih
tipah tertipu, tipah tertipu en pesot
tok penghulu..tipah rasa tertipuuuuuuuuuuuuuuu
tipah terus mendapatkan tilam & bantal yang empok
tapi apakan daya mata tidak dapat lena semula
gara gara kesengalan yang teramat
kisah yang menjadi titipan untuk dimasa hadapan
hanya tersenyum kecil sambil menggelengkan kepala
OMG ntah ape ape ntah aku ni..

3 comments:

Ayen... said...

kahkahkahkah.....berat2 mu ni.apepontakboley..

nabilah_2908 said...

hahahaha...tak habis gelak... :)

takpe...biar terawal..jgn terlambat...heeeee....(^_^)

hanginsepoi2 said...

Ayen : gelak yer


Nabilah : hihihi..betol tu