My Fav. Place

Tuesday, 29 May 2012

Suratkhabar

da lama sangat rasanyer tak baca suratkhabar, tak tengok berita semasa
kalau nak bukak kat internet pon dah takde masa da..
dulu hari2 aku baca berita dalam internet
tapi makin lama makin malas lak
asik asik berita pasal politik sini sana
naik malas, naik muak, naik menyampah pon ada
aku ni bukan nya kaki sokong politik sini sana
bila tengok melayu sama melayu berbahas, nak menangkan parti masing2
bertegang urat dan sebagainya
nak nak dengan isu bersih mengganas hari tu
rasa macam tak aman je malaysia ni
tak bestlah kalau macam ni
berita semasa pon kadang2 buat aku ngeri nak baca, pasal eksidenlah, sana sini kes dera, 
kes bunuh, kes rogol..
adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..ngeri betol.
tiba2 teringat kat artis ako mustapa
dia adalah artis yang tak suka baca surat khabar dan tak suka tengok berita
alasan dia, tak sanggup nak tau berita2 yang beratkan kepala sendiri
memang betol pon, kadang2 tu
masalah sendiri tak terbawak, pastu kene fikirkan isu lain2 lak..
tapi terpulang pada individu tu sebenarnya macamne nak control pemikiran dia sendiri kan! 

6 comments:

Ayen... said...

yelaa dah mase byk ngat diabiskan utk mende lain skrg,mmglaa xde mase nk bace paper kan......kui3.

hanginsepoi2 said...

Ayen : Tu la, sibuk ngan "benda" lain..mmg ar

Ayen... said...

kui3....aptb.

hanginsepoi2 said...

Ayen : hehehe

Marya Yusof said...

Suka dgn topik ni! Serius! Marya pun xsuka gak baca paper... Lg2 pagi2 buta, not good for 'breakfast'...hehehe... Pagi2 biarlah dgr cerita yg indah2 & ceria barulah minda jd fresh & positif, insya'ALLAH... Tp tetap amik tahu jgklah berita dunia nnt org kata katak bwh tempurung pulak kan :))hehehe

hanginsepoi2 said...

marya: samalah kita..eh sehati sejiwalah kan..hihihi